ЗМІСТ
Розділ І. Предметний тиждень гуртка «Основи інформаційних технологій»
1.1.Мета, завдання, методичні рекомендації
Розділ ІІ. Дидактична розробка тижня
2.1. План тижня інформатики в школі «У вирі інформаційних
технологій»
2.2. Розробки виховних заходів Список використаних джерел
ПРЕДМЕТНИЙ ТИЖДЕНЬ ГУРТКА
«ОСНОВИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
Девіз: «Хто володіє інформацією, той володіє світом!
Мета
• поглиблення і розширення знань з інформаційно-комунікаційних технологій;
• підвищення інтересу гуртківців до ІТ;
• формування пізнавальної активності розширення кругозору вихованців;
• формування креативних комунікативних умінь;
• розвиток особистісних якостей та інтелектуальних здібностей дітей;
• систематизація методичних прийомів і форм організації позаурочної діяльності дітей, які забезпечують їх підвищення мотивації та пізнавального інтересу, сприяють розкриттю внутрішнього потенціалу
2.1. План тижня інформатики в школі «У вирі інформаційних технологій»
Понеділок
День відкритих дверей у кабінеті інформаційно-комунікаційних технологій.
1. Екскурсія до кабінету інформатики.
2. Конкурс «Світ комп'ютерів — очима дітей».
Вівторок
- Захід «Подорож океаном комп'ютерних знань»
Середа
1. Вікторина для знавців інформатики «Найрозумніший».
Четвер
2. Захід "Що? Де? Коли?
П'ятниця
- Конкурс на кращий кросворд, ребус, загадку, вірш, що має відношення до інформатики.
- Засідання круглого столу.
2.2. Розробки виховних заходів
ЕКСКУРСІЯ ДО КАБІНЕТУ ІНФОРМАТИКИ
Мета: ознайомлення учнів із кабінетом інформатики, сучасними комп'ютерами, роботами вихованців; формування інтересу дітей початкової школи до вивчення інформатики, формування елементів інформаційної культури; стимулювання учнів і вчителів до застосування новітніх комп'ютерних технологій.
Конкурс «Світ комп'ютерів очима дітей»
Мета: набуття й удосконалення учасниками навичок роботи з комп'ютерною графікою; формування навичок використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; виявлення обдарованих дітей і надання їм допомоги у виборі професії; формування навичок самостійної роботи за комп'ютером, активізація творчої діяльності учнів; залучення школярів до участі у конкурсах із комп'ютерної графіки.
Програми та обладнання: персональні комп'ютери, ОС Windows; програма для перегляду графічних зображень; фотоапарат; музичний супровід.
Методичні рекомендації
Конкурс з комп'ютерної графіки проводиться серед учнів 5-6 класів.
Для участі у конкурсі приймаються роботи за напрямками:
• комп'ютерний малюнок — растрові або векторні зображення, виконані самостійно за допомогою будь-якого програмного засобу (Paint, Gimp, PhotoShop, CorelDraw);
• колаж, фотомонтаж — створення зображення з ряду окремих фрагментів зображень та інших графічних елементів шляхом їхнього накладання на основне тло композиції з різними типами змішування й прозорості;
• цифрове фото — цифрові фотографії без будь-якої обробки на комп'ютері;
• малюнок, створений «вручну» з використанням фарби, олівців.
Вимоги до малюнків.
Мінімальний розмір — 600 х 600 пікселів. Кожна робота надається у двох примірниках — у форматі графічного редактора (PSD, PNG, CDR тощо) та у форматі JPEG. Рекомендується обмежувати розмір графічного файла 100 Кб. Усі малюнки повинні бути авторськими, тобто не можуть копіювати частково або повністю роботи інших авторів. До конкурсу не допускаються малюнки, які було подано на конкурси минулих років. До кожної роботи додається текст: назва малюнка, ім'я та прізвище автора, школа, клас, програми, за допомогою яких створено малюнок, коментар.
Захід «Подорож океаном комп'ютерних знань»
Мета:
1) виховна: виховання почуттів дружби та взаєморозуміння;
2) навчальна: навчання швидко знаходити вірну відповідь на поставлене запитання, а також логічно мислити при виборі відповідей;
3) розвиваюча: розвивання спритності, творчої активності.
Форма проведення: змагання.
Захід «Що? Де? Коли?»
Мета: поглибити знання учнів з інформатики, розвивати пізнавальний інтерес, інтелект, виховувати потяг до неперервного удосконалення своїх знань; формувати дружні, товариські стосунки, вміння працювати командно.
Оформлення: два столи (червоний та зелений), на яких встановлені сигнальні пристрої; конверти з підготовленими в них запитаннями з інформатики; магнітофон, піщаний годинник на одну хвилину.
Конкурс на кращий кросворд, ребус, загадку, вірш, що має відношення до інформатики.
Умови: Виконується на аркуші формату А4.
Обов’язково вказаний клас і автор. Кросвордів, ребусів, загадок, віршів може бути кілька від класу. Чим більше, тим краще. Беруть участь учні 5-11 класів.
Результати тижня обговорюються на засіданні круглого столу і нагороджуються переможці.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
- Підгорна В. В. Методика та педагогічні умови впровадження мультимедійних технологій // http://intkonf.org.
- Хохліна О. М. Методика формування загальних інтелектуальних здібностей дитини / О. М. Хохліна // Практична психологія і соціальна робота. – 2000. – №6. – С.23-25; №7. – С.31-35.
Джерело: https://drive.google.com/open?id=0B0Q516hXMduOQkxsVEJOTXBJTVU |