За роки роботи у школі вчителем математики та інформатики я напрацювала певну систему знань, необхідних для розв׳язання стратегічних, тактичних, а також процедурних завдань під час організації навчально-виховного процесу .
В процесі навчання, виховання та розвитку особистості я користуюся такими правилами :
- чітке знання цілей навчання в сучасній школі України, тобто цілісно-орієнтована направленість на особистість кожного учня ;
- глибоке знання завдань викладання предмета ;
- оновлення змісту, тобто впровадження різних елементів педагогічних технологій;
- вміння використовувати ТЗН і ПК;
- вміння володіти різними методами, прийомами і формами .
Проблема, над якою я працюю уже багато років хвилює також і моїх колег. Це перенесення розумової діяльності
з однієї галузі науки в іншу за допомогою ІКТ та методом проектів. В своїй роботі використовую різні методи навчання :
- репродуктивні;
- пошукові;
- дослідницькі з наявністю творчих елементів.
А також різноманітні форми навчання:
- колективні, в тому числі і фронтальні, парні, групові, кооперовано-групові, диференційовано-групові, індивідуальні та індивідуально-диференційовані .
Прагну досягти дидактичної забезпеченості уроку, а саме:
а) наявності чітко сформульованих теми, мети, завдань уроку;
б) логічності і послідовності у побудові уроку;
в) тісного взаємозв׳язку між дидактичними етапами;
г) реальних результатів дидактичних етапів і уроку в цілому;
д) оптимального відбору методів і форм навчальної діяльності, а також дидактичних засобів навчання;
е) дотримуюся принципу від простого до складного.
Оскільки ІКТ глибоко ввійшли в усі сфери практичної діяльності людини, а це диктує впроваджувати новітні педтехнології і в освітню діяльність. Тому я на своїх уроках використовую поліекранну технологію навчання ─ це використання в процесі навчання спеціального технічного комплексу, який включає інформаційно-комунікаційні технології.
Технологія дозволяє:
- ефективно використовувати резерви людської пам′яті (18 включень одночасно + активна дія на дострокову пам′ять);
- моделювати;
- збільшувати об′єм навчального матеріалу (у 2-4 рази в порівнянні з традиційними інтенсивними заняттями);
- збільшувати інтерес до предмету.
В своїй практиці поряд із традиційними формами проведення уроків використовую ще два типи мультимедійних уроків:
- «Урок із мультимедійною підтримкою», де мультимедія використовується для підсилення наочності. На такому уроці роль вчителя основна, бо саме він є основним джерелом інформації.
На уроках з мультимедійною підтримкою використовую окремі слайди, які виконують роль таблиці. Наприклад, вивчаючи тему «Множення і ділення раціональних чисел», додатково робимо позначки на слайді – кольоровими маркерами, чого не можна дозволити в оригіналі. Вивчаючи формули чи правила, теж працюємо маркерами, виправляючи неправильні записи. Учні із задоволенням виконують такі види роботи.
Увага!
Повний варіант статті з елемантами практичного застосування на уроках та позакласній діяльності можна викачати із сервера за посиланням, що знаходиться нижче.
Джерело: https://drive.google.com/open?id=0B0Q516hXMduONEJaNjNqVjRsRm8 |